Alitex Greenhouses


Hvordan vi formåede at øge Alitex Greenhouses' ROI med +3100%

OM ALITEX GREENHOUSES

Verdens bedste orangerier

Alitex Greenhouses laver eksklusive og dyre orangerier. Deres udfordring bestod i at de gerne ville skille sig mere ud fra deres konkurrenter, samt skabe mere opmærksomhed omkring deres produkt. Desuden var det vigtigt at markedsføringen var skalerbar, da dette før havde bremset ambitionerne. Vores mål var at få fat i nogle af de 1% rigeste danskere. Deres orangerier starter fra 250.000,- DKK, og derfor minder deres købsrejse i høj grad om B2B markedsføring.
 
Link til Alitex Greenhouses

Hvordan

 For at ramme de 1% rigeste danskere, startede vi ud med en massiv indsats på annonceringen. Der er normalt gode muligheder for at ramme meget specifikke brancher, og det var også tilfældet for denne specifikke målgruppe. En anden målgruppe vi fandt frem til er virksomheder, som dyrker deres egne produkter. Efter de første uger med forskellige tests af målgrupper, videoer, tekster og budskaber fandt vi frem til den optimale kombination. Sideløbende med dette fik vi opsat retargeting, målrettet de potentielle kunder, som havde vist interesse for produktet. Her blev der igen vist forskellige budskaber. I og med at vi fik testet forskellige budskaber, videoer og målgrupper har Alitex værdifuld viden som de kan bruge i deres salgsarbejde og fremtidige markedsføring.  

Flere annoncer som gik viralt.

Øget omsætning med minimum 1,1 mio. kr.

ROI på 3100%, dvs. Alitex fik deres penge 31 gange igen


Resultater

Alitex Greenhouses havde flere annoncer som havde stor succes, bla. en med 136 likes, 34 kommentarer, 9 delinger og 2.258 interaktioner. De fik 12 potentielle kunder på kort tid, hvoraf 4 af dem indtil videre er blevet til kunder og har indbragt mindst 1,1 mio. kr. allerede. Return on Ad Spend (ROAS) var på hele 11.000%, svarende til 110 gange pengene igen. Return on Investment (ROI) var på +3100%, svarende til pengene 31 gange igen.

Share by: