Hvorfor du skal bruge LinkedIn's webinar løsning

Emil Jess Jensen • okt. 21, 2020

LinkedIn's webinar løsning er god, fordi den opererer på en platform hvor du allerede har mange af dine professionelle kontakter, og det er derfor nemt at nå ud til din målgruppe. Bemærk dog at man skal godkendes for at kunne benytte LinkedIn Live. Dette kommer jeg ind på senere i indlægget. 


Hvorfor skal du overhovedet bruge webinarer i første omgang?

Ud fra LinkedIn's egen data, kan det ses at der er 2,8x så mange søgninger på "remote work", baseret på data fra Januar 2019 til Marts 2020. Ifm. en mere og mere digitaliseret verden, har flere professionelle har mulighed for at arbejde hjemmefra. Dette er også blevet åbenlyst under den nuværende corona-krise, hvor folk er tvunget til at arbejde hjemmefra, og mange har fundet ud af at det faktisk fungerer godt for dem. Webinarer er er godt supplement til dette, da disse kan tilgås udelukkende ved brug af en internetforbindelse. De kan desuden bruges til både internt og eksternt brug.

61% af B2B marketers bruger webinarer som en markedsføringstaktik 🔥 Content Marketing er en mere og mere udbredt taktik, og webinarer er en god måde at få skabt noget content som andre kan finde nyttigt og værdifuldt. Mange markedsføringbureauer bruger content til at skabe værdi for deres kunder og potentielle kunder - præcis som vi prøver at gøre med dette indlæg ;-) - og derved vise at de er dygtige til det de laver og ved meget om det pågældende emne. Når 61% af B2B marketers benytter sig af webinarer som en løsning på dette, må der altså være noget om snakken. 

I første kvartal i 2020, var der 120% så meget content der ledte til webinarer 📈 Igen er det altså tydeligt at flere og flere benytter sig af webinarer for at drive trafik og skabe værdi for deres målgruppe. Hvis du har en masse viden inden for et specielt område, er det altså bare at komme igang med at formidle denne viden ved hjælp af webinarer, og skabe nye kunder på den baggrund. Dette kan man desuden lave hele markedsføringskampagner ud af, i form af e-mail flows, betalt annoncering på LinkedIn og Facebook og meget mere, som skal hjælpe med at drive trafik til dit webinar. 

Hvorfor skal du bruge LinkedIn til webinarer? 🤔

Er der ikke massevis af løsninger som virker lige så godt, og måske endda bedre, som LinkedIn når det kommer til webinarer? Jo, det er der helt sikkert. Men LinkedIn har en stor fordel på et andet punkt - det er her du allerede har samlet alle dine professionelle kontakter 👨🏻‍💻. Derfor vil det være nemmere at formidle ud til de relevante mennesker, at du holder et webinar. Dette gøres ved hjælp af LinkedIn Events samt LinkedIn Live, som er hvor selve webinaret holdes. Da begge disse funktioner er skabt af LinkedIn, giver det en masse synergi på platformen, og det gør det muligt at invitere dine forbindelser samt at dele det med dem på en let og overskuelig måde. Desuden skal du stadig anvende en tredjeparts platform til at afholde webinaret fra, og mange af disse giver mulighed for at sende til flere platforme på én gang. Der går altså ikke noget tabt ved at tilføje LinkedIn til listen.

Ifølge LinkedIn's egne data, får deres live videoer 7x så mange reaktioner, samt 24x så mange kommentarer som ikke-live videoer produceret af samme side. Live content er altså en mere engangerende måde at inddrage dine følgere på, da de har mulighed for at interagere med dig, stille spørgsmål undervejs og generelt får en mere interaktiv oplevelse. Der er altså store fordele ved at inddrage livestreaming i dit content, og dette kan give store resultater på den lange bane 📈

Hvad kræver det for at blive godkendt til LinkedIn Live? ✅

LinkedIn har diverse krav som skal opfyldes, før man kan blive godkendt til at bruge LinkedIn Live. Disse krav går primært ud på at man skal i et vist omfang have afholdt webinars før, eller have lavet forskelligt videoindhold. LinkedIn spørger efter om du allerede streamer liveindhold, og beder derefter om et link til dette. Streamer man ikke liveindhold på en anden platform, kan en anden løsning på dette være at man før har lavet videoindhold til LinkedIn. Der lægges også stor vægt på at man er interaktiv og engagerer sine følgere. Dette gælder fx. at man svarer på de spørgsmål man får på sin side, og at man desuden poster jævnligt på LinkedIn. Som udgangspunkt bør man poste mindst 1-2 ugentlige opslag, men de ser gerne at man poster dagligt. Som sagt er det vigtigt at man engagerer sine følgere, og dette kan også gøres vha. at stille og svare på spørgsmål generelt på sin LinkedIn side. Jo bedre man er til at engagere sin følgere, des større chance for at man bliver godkendt. 📲✅

Du kan ansøge her: https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/lv-app
Af Daniel Tonsen 03 Oct, 2023
11 tips til B2B annoncering på LinkedIn i 2024
10 grunde til at LinkedIn annoncering erstatter messer i 2021
Af Lars Riis 10 Aug, 2021
10 grunde til at LinkedIn annoncering erstatter messer i 2021. Brug LinkedIn til leadgenerering i stedet for messer
Big Rock Theory - Sådan får du mere ud af mindre
Af Lars Riis 10 Aug, 2021
På et socialt medie som LinkedIn er det vigtigt at være aktiv, da brugerne er aktive og konstant søger informationer. Big Rock Theory giver dig en metode til at maksimere dit udbytte af content på sociale medier.
Hvorfor du bør fokusere på hele kunderensen når du annoncerer på LinkedIn
Af Lars Riis 10 Aug, 2021
Få op til 6 gange bedre resultater af din markedsføring ved at fokusere på hele kunderejsen fremfor blot at fokusere på leadgenerering. I dette blogindlæg fortæller vi dig, hvorfor du skal huske at fokusere på hele kunderejsen og ikke blot leadgenerering når du annoncerer på LinkedIn.
What is a white paper?
Af Lars Riis 02 Mar, 2021
Dette blogindlæg definerer hvad et white paper er i en B2B marketing kontekst.
LinkedIn predictions 2019
Af Daniel Tonsen 07 Apr, 2019
How you use LinkedIn to drive B2B sales. Online marketing done right. Only in Elite Advertising.
Flere indlæg
Share by: