”The Big Rock”: Sådan får du mere ud af mindre

Lars Riis • aug. 10, 2021

Ville du også ønske at du havde mere content, men har ikke ressourcerne til konstant at levere nyt indhold til din målgruppe, selvom du godt ved det virker bedst? Udnyt dit content fuldt ud og maksimer dine marketingresultater.  

"The Big Rock”
På et socialt medie som LinkedIn er det vigtigt at være aktiv, da brugerne er aktive og konstant søger informationer. Har du ikke muligheden for at producere uanede mængder content, så tvivl ikke. Dette blogindlæg giver dig svaret på, hvordan du på en simpel og effektiv måde kan levere effektfuldt indhold på tværs af hele kunderejsen. 

Har du hørt om ”The Big Rock”? - den sten der er alt for tung til at flytte på en gang. Hvad har det med marketing at gøre tænker du? Se den store sten som en e-bog du har fået produceret, et white paper eller måske en stor rapport du gerne vil dele. Medmindre du deler den med en målgruppe som kender din virksomhed godt, er det formentlig for meget information til at din potentielle målgruppe vil læse det hele. I stedet bryder du eksempelvis dit white paper op i små spiselige dele. Alle disse dele kan så bruges til at ramme din potentielle målgruppe med små tilpassede budskaber som kan følge målgruppen på hele kunderejsen fra awareness til lead. Nu kender målgruppen dig bedre og er klar til at læse hele dit white paper i et stykke – smart, ikke? På den måde er din ”store sten” blevet til mange små stykker content, så du udnytter potentialet fuldt ud. 

Hvis du er som de fleste har du sikkert også produceret en serie af spændende nyhedsbreve til dine subscibers, som fortæller en masse historier om hvad din virksomhed kan løse af problemstillinger. Mange af disse historier kan med garanti også brydes op og med små tilpasninger tilpasses til at blive opslag og ads på fx LinkedIn. 

Hos Elite Advertising, er vi af den overbevisning af det ikke er den virksomhed der producerer mest content som præsterer bedst, men dem som formår at få mest ud det de producerer. Man behøver ikke altid at producere nyt content eller skabe nye spændende budskaber for at være aktiv. I stedet for at starte helt fra bunden, så tag noget af det der tidligere har virket. Der er som regel nye vinkler at tilføje og det er en billig måde at få en stor effekt. 

Når du bryder dine lange dokumenter op for at levere indhold til potentielle kunder på hele kunderejsen, så husk at emotionelle budskaber virker bedst til awareness og rationelle budskaber har størst effekt i slutningen af kunderejsen, når din målgruppe er mere klar til at købe. 

Er du i tvivl om hvordan du kan få mest ud af dit content, så er vi hos Elite Advertising eksperter i B2B markedsføring på LinkedIn og tager gerne en gratis sparring omkring, hvordan du kan få mest ud af dit content. 

Af Daniel Tonsen 03 Oct, 2023
11 tips til B2B annoncering på LinkedIn i 2024
10 grunde til at LinkedIn annoncering erstatter messer i 2021
Af Lars Riis 10 Aug, 2021
10 grunde til at LinkedIn annoncering erstatter messer i 2021. Brug LinkedIn til leadgenerering i stedet for messer
Hvorfor du bør fokusere på hele kunderensen når du annoncerer på LinkedIn
Af Lars Riis 10 Aug, 2021
Få op til 6 gange bedre resultater af din markedsføring ved at fokusere på hele kunderejsen fremfor blot at fokusere på leadgenerering. I dette blogindlæg fortæller vi dig, hvorfor du skal huske at fokusere på hele kunderejsen og ikke blot leadgenerering når du annoncerer på LinkedIn.
What is a white paper?
Af Lars Riis 02 Mar, 2021
Dette blogindlæg definerer hvad et white paper er i en B2B marketing kontekst.
Data der fortæller om indholdet i blogindlægget.
Af Emil Jess Jensen 21 Oct, 2020
Er LinkedIn's nye webinar løsning noget ved? Det er den helt bestemt, og i dette blogindlæg kommer jeg ind på hvorfor.
LinkedIn predictions 2019
Af Daniel Tonsen 07 Apr, 2019
How you use LinkedIn to drive B2B sales. Online marketing done right. Only in Elite Advertising.
Flere indlæg
Share by: